Uitspraken van de leerkrachten van de British School:

“Alle kinderen spelen op dit nieuwe plein. Er zijn geen kinderen meer die aan de leerkrachten 'blijven plakken'."

“Omdat de kinderen zo lekker ravotten op het plein is er een betere concentratie in de lessen.”

“De kinderen verleggen voortdurend hun fysieke grenzen.”

“De ‘lastige’ kinderen zijn veel meer in balans.”

"In het curriculum van de school staat: 'minimaal een uur buiten spelen'. 

Dat vonden we ten tijde van het oude plein een bijna onmogelijke opgave. Nu kijken we er naar uit om naar buiten te gaan."

 

Uitspraken van de ouders van de kinderen:

“Door de fysieke inspanningen van mijn kind op school is het tevreden en moe bij thuiskomst."

"Mijn kind slaapt veel beter.”

 

Wat ons betreft dus 1 + 1 = 3

U zult begrijpen dat wij enorm blij zijn met deze reacties. ‘Ons’ plein levert precies de bijdrage waar wij op inzetten: motorische ontwikkeling, speelplezier, permanente EN grensverleggende uitdagingen, afwisseling met het leerprogramma in de klas en een bijdrage aan de leerprestaties.

 

 

Wat vinden de gebruikers van de Nicolaas Maesschool van het nieuwe plein? Directeur, leerkrachten, kinderen en ouders komen aan het woord.